Proces mentoringa odvija se po metodologiji Nacionalne agencije za regionalni razvoj (NARR), koju je preuzela Razvojna agencija Srbije (RAS), razvijenoj u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA). Metodologija određuje korake u procesu u okviru kojeg stručno lice-mentor, u direktnom kontaktu i radu sa osnivačem i/ili odgovornim licem privrednog subjekta, odnosno menadžmentom/upravom zadruga, sprovodi određeni broj sati (od 25 do 50 po korisniku), i to u prostorijama korisnika. Osnivač i/ili odgovorno lice privrednog subjekta i menadžment/uprava zadruga (odnosno delegirana lica organa uprave zadruge) i mentor zajedno proučavaju aktuelno poslovanje, razloge trenutnih problema ili smetnje za dalji razvoj, najvažnije potencijale za rast, te na osnovu konstatovanog stanja mentor i korisnik mentoring usluge pripremaju plan/projekat razvoja.
Sadržaj mentoring usluga:
1) dijagnostikovanje poslovanja;
2) pomoć u pripremanju razvojnih aktivnosti/planova kako bi se dostigli ciljevi privrednog subjekta, zadruge;
3) savetovanje i koordinacija za pristupanje fondova, novim tehnologijama, konsultantskim uslugama kako bi se podstakao razvoj i unapređenje poslovanja;
4) pomoć za pripremanje kreditnih aplikacija za banke i programe podrške za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike (MMSPP) i zadruge;
5) pomoć pri implementaciji razvojnih aktivnosti/planova/projekata;
6) pomoć u pronalaženju poslovnih partnera;
7) savetovanje/koučing;
8) obuka;
9) upućivanje na odgovarajuće specijalizovane konsultante.