Општи циљ спровођења стандардизованог сета услуга је подршка равномерном регионалном развоју Бачке кроз унапређење доступности, обима и квалитета услуга подршке за: сектор микро, малих и средњих предузећа и предузетника (ММСПП), задруге, јединице локалних самоуправа и осниваче Регионалне развојне агенције Бачка (РРА Бачка).
Стандардизовани сет услуга који спроводи РРА Бачка представља пет група стандардизованих услуга, и то:
1. информације
2. обуке
3. саветодавне услуге
4. менторинг
5. промоције
6. теренска контрола у оквиру Програма подстицања предузетништва кроз финансијску подршку за почетнике у пословању који Министарство привреде спроводи са Фондом за развој Републике Србије
Пружање информација постојећим и потенцијалним микро, малим и средњим предузећима и предузетницима (ММСПП), задругама и кластерима, у вези са:
1) свим неопходним информацијама везаним за започињање пословања – старт ап;
2) националним и међународним програмима за подршку предузетништву;
3) доступним изворима финансирања (домаћим и страним);
4) правним прописима и обавезама, порезима и таксама, као и обавезним формуларима;
5) подршком коју могу добити кроз пројекат Европска мрежа предузетништва (ЕЕН мрежа) – услови за извоз на иностранo тржиште, техничка правила и технички стандарди, трансфер технологија и знања, пословно повезивање и др;
6) удруживањем ММСПП – формирање и рад кластера, удружења и задруга;
7) иновацијама, заштитом интелектуалне својине;
8) стандардима квалитета;
9) могућностима стварања пословних партнерстава;
10) информацијама о специјализованим услугама – упућивање на специјализоване пружаоце услуга;
11) информацијама о пословним и иновативним инкубаторима;
12) другим информацијама од значаја за пословање сектора ММСПП, задруга и кластера.
Обуке које АРРА пружају постојећим и потенцијалним ММСПП обухватају 10 модула који се деле на обавезне и опционе.
Свака АРРА има обавезу да спроведе обавезан модул обуке „Обука за почетнике у пословањуˮ (у трајању од два дана).
Свака АРРА може да спроведе и следеће једнодневне опционе модуле обука, у складу са интересом корисника:
1) припрема пословног плана и пословање са банкама и инвестициона спремност
2) финансијско управљање
3) извоз – за оне који први пут извозе
4) маркетинг и продаја
5) електронско пословање и информационе технологије у пословању
6) преглед стандарда квалитета и заштите животне средине од значаја за пословање
7) иновације
8) припрема за Јединствено европско тржиште
9) учешће МСП у јавним набавкама
Саветодавне услуге које АРРА пружају у оквиру овог програма су:
1) помоћ у припреми документације и изради пословног плана при пријави за програме који се односе на почетнике, жене и младе код Фонда за развој Републике Србије;
2) помоћ при изради пословног плана за субвенције за самозапошљавање код Националне службе за запошљавање;
3) помоћ при изради пословног плана при пријави за остале кредите код Фонда за развој Републике Србије, и за расположиве кредитне линије Гаранцијског фонда АП Војводине;
4) подршка у припреми документације и пријаве за програме подршке предузетништву које спроводе Министарство и Развојна агенција, осим програма који се односе на почетнике, жене и младе код Фонда за развој Републике Србије;
5) саветодавне услуге код започињања пословања (подршка при регистрацији и оснивању привредног субјекта или задруге, помоћ у вези са планирањем пословања – развој пословне идеје или техничка помоћ у припреми документације и пријаве за доступне националне изворе финансирања из јавног, приватног и цивилног сектора);
6) саветодавне услуге за развој пословања (техничка помоћ у припреми документације и пријаве за доступне националне изворе финансирања из јавног, приватног и цивилног сектора, донаторске подршке, подршка у пословном повезивању и умрежавању);
7) саветодавне услуге код пријаве за ЕУ програм Horizon Europe;
8) техничка помоћ у припреми пројеката приликом пријаве на Јавни позив за набавку опреме и пружање услуга предузетницима, микро малим и средњим предузећима у оквиру Програма подршке Европске уније развоју општина – EU PRO.
Процес менторинга одвија се по методологији Националне агенције за регионални развој (НАРР), коју је преузела Развојна агенција Србије (РАС), развијеној у сарадњи са Јапанском агенцијом за међународну сарадњу (JICA). Методологијом су утврђени кораци у процесу у којима стручна лиценца-ментор, у непосредном контакту и са задовољством оснивача и/или одговорног лица привредног субјекта, односно руководства/управљања задругом, спроводи одређени број сати (од 25 до 50 по кориснику), односно у просторијама корисника. Оснивач и/или одговорно лице привредног субјекта и управа/одбор задруге (или делегирана лица органа управљања задруге) и ментор заједно проучавају текуће пословање, разлоге актуелних проблема или препрека даљем развоју. , најважнији потенцијали за раст, а на основу констатоване ситуације, ментор и корисничке менторске службе припремају развојни план/пројекат.
Активности које спроводи РРА Бачка у оквиру овог програма су:
1) информационо-промотивне активности које имају за циљ да помогну у идентификацији и привлачењу нових клијената, купаца, пословних партнера и инвеститора, као и да олакшају промоцију и продају производа и услуга из региона;
2) организовање и учешће у сајмовима и другим промотивним активностима, као што су излагања на стручним скуповима, конференцијама, пословним форумима и другим догађајима, како би се повећала видљивост и конкурентност привредних субјеката из региона Бачке;
3) подршка у изради промотивних материјала и презентација за ММСПП, као и организација и спровођење медијских кампања у сврху промоције предузетничких активности и инвестиција у региону;
4) помоћ у стварању нових и унапређењу постојећих канала комуникације са крајњим потрошачима, као што су интернет портали, друштвене мреже, мобилне апликације и други канали дистрибуције.
Теренска контрола је процес који се спроводи са циљем да се провере реализација пројеката и активности подржаних од стране Фонда за развој Републике Србије, као и правилно коришћење финансијских средстава. Контрола се врши на основу испуњених обавеза из уговора који су потписани са корисницима средстава, а одвија се по следећим принципима:
1) редовни инспекцијски прегледи;
2) процена успешности реализације пројеката;
3) прикупљање и анализа података о коришћењу средстава;
4) идентификација евентуалних неправилности и недостатака у процесу.
Подршка коју Регионална развојна агенција Бачка пружа предузећима, задругама и другим привредним субјектима је од кључног значаја за подстицање економског раста и одрживог развоја региона. Спровођењем стандардизованих услуга, као што су информације, обуке, саветодавне услуге, менторинг, промоције и теренска контрола, унапређује се пословно окружење и створени су услови за повећање конкурентности и продуктивности, као и за стварање нових радних места и повећање извозних капацитета.
Циљ овог програма је да подстакне развој микро, малих и средњих предузећа, као и да им пружи неопходну подршку у свим фазама пословања, од покретања до раста и проширења, чиме се остварује одрживи развој региона Бачке.